OBUDŹ W SOBIE OLBRZYMA [CZ.11] „Nowe życie w 7 dni”

Wpis zawiera zadania na każdy dzień tygodnia, które zmienią wszystkie najważniejsze aspekty twojego życia.

PRZEZNACZENIE EMOCJONALNE: JEDYNY PRAWDZIWY SUKCES

Dzień pierwszy.

Rezultat: Przejęcie kontroli nad spójnymi emocjami oraz rozpoczęcie świadomego i celowego przekształcenia codziennych doświadczeń życiowych.

Zmiana własnych odczuć jest motywacją kryjącą się za każdym twoim zachowaniem.

Dzisiejsze zadanie:

1.Wypisz wszystkie emocje, których doznajesz w ciągu jednego tygodnia.

2.Wylicz wydarzenia lub sytuacje, które wykorzystujesz, by w sobie te emocje uwalniać.

3.Znajdź antidotum każdej negatywnej emocji i zastosuj odpowiednie narzędzia reakcji. Pamiętaj byś koncentrował się na rozwiązaniu, nie ma problemie.

Poświęć wszystkie dzisiejsze myśli zastąpieniu starych, ograniczających cię emocji nowymi, które będą ci dawały sił.


PRZEZNACZENIE FIZYCZNE: WIĘZIENIE CIERPIENIA CZY PAŁAC PRZYJEMNOŚCI?

Dzień drugi.

Rezultat: Przeznaczenie fizyczne zależy od tego jakie warunki stwarzasz swojemu metabolizmowi i mięśniom, aby osiągnąć pożądany poziom energii i sprawności fizycznej.

Wiele osób nie odróżnia sprawności fizycznej od zdrowia i doznają frustracji, wskutek tego, że mimo regularnie ćwiczą nie mogą zrzucić zbędnych kilogramów.

Sprawność – fizyczna zdolność do aktywności sportowej

Zdrowie – stan, w którym wszystkie układy i systemy ciała działają w sposób optymalny

Największa różnica między zdrowiem, a sprawnością sprowadza się do zrozumienia różnicy między ćwiczeniem aerobiku (z tlenem) i anaerobiku (bez tlenu).

System aerobiczny to układ odpornościowy, który obejmuje serce, płuca, naczynia krwionośne i mięśnie aerobiczne. Jeśli poprzez odpowiednią dietę uaktywnisz ten system SPALASZ wtedy tłuszcz.

Ćwiczenia anaerobiczne ułatwiają spalanie glikogenu, powodując, że ciało GROMADZI tłuszcz.

Przy mniejszym obciążeniu serca ćwiczenia auaktywniają system aerobiczny, a przy większym anaerobiczny. Podczas ćwiczeń fizycznych nie można pozbawiać się tlenu. Czy możesz mówić swobodnie podczas treningu?

  1. Kontroluj pracę serca. 180 – WIEK = Idealny rytm pracy serca pozwalający ćwiczyć aerobicznie.

  2. Rób rozgrzewkę trwającą około 15 minut.

  3. Ćwicz w odpowiednim rytmie około 20 minut.

  4. Po treningu poświęć około 15 minut na spacer lub inną umiarkowaną aktywność fizyczną. W ten sposób odprowadzasz krew z trenowanych mięśni, co pozwala na uzupełnienie tlenu.

Dawaj swojemu organizmowi właściwe pożywienie. Nie zatruwaj go zbytnimi ilościami cukru, tłuszczu, soli i mięsa.

Dzisiejsze zadanie:

1.Zapamiętaj różnicę między zdrowiem i sprawnością.

2.Podejmij decyzję dbania o własne zdrowie.

3.Ćwicz aerobicznie, wtedy spalisz tłuszcz, nie cukier.

4.Podejmij decyzje, że ćwiczenia fizyczne staną się częścią twojej tożsamości.


PRZEZNACZENIE W KONTAKTACH Z INNYMI LUDŹMI: DBAĆ O INNYCH I DZIELIĆ SIĘ Z NIMI

Dzień trzeci.

Rezultat: Polepszenie jakości kontaktów i pogłębienie związków emocjonalnych z bliskimi poprzez ożywienie sześciu podstawowych obszarów dobrych kontaktów z ludźmi.

Sukces jest bezwartościowy, jeśli nie mamy kogoś, z kim możemy się nim cieszyć.

1.Jeśli nie znasz wartości i reguł ludzi,z którymi się kontaktujesz możesz spotkać się z cierpieniem.

2.Sposobem na trwały związek to postrzeganie go jako miejsca, w którym możesz coś dać, a nie jako miejsca, do którego udajesz się by coś wziąć.

3.O każde relacje trzeba dbać. Istnieją określone sygnały ostrzegawcze, które informują, że musisz zająć się jakimś problemem, zanim stanie się on zbyt poważny. Są 4 etapy, które mogą zabić każdy związek.

Etap pierwszy: Opór. Pojawia się gdy czujesz się oddzielony od partnera albo jesteś na niego zdenerwowany. Często nie informujemy partnera o odczuwanym oporze przez co on przemienia się w kolejną emocję.

Etap drugi: Niechęć. Teraz jesteś zły na partnera. Zaczynasz się separować od niego. Jeśli tego nie zmienimy przemienia się w…

Etap trzeci: Odrzucenie. Szukasz dowodów na udowodnienie winy partnera, atakujesz go werbalnie i niewerbalnie.

Etap czwarty: Represja. Próbujesz zmniejszyć własne cierpienie, wywołując emocjonalną pustkę. Unikasz odczuwania cierpienia, ale też dławisz w sobie poczucie pasji i podniecenia. Nikt wokół nie wie, że para ma problemy, bo wokół nie toczy się żadna walka. A związek praktycznie przestaje istnieć.

4.Uczyń ze związków z ludźmi jeden z twoich najważniejszych priorytetów.

5.Codziennie koncentruj się na tym, jak możesz swój związek ulepszyć, zamiast ciągle myśleć o tym, co by się stało, gdyby pewnego dnia przestał istnieć. Musisz bowiem pamiętać, że wszystko na czym się koncentrujesz po jakimś czasie staje się prawdą. Myśl o tym dokąd chcesz z tą drugą osobą dojść, a nie na tym, czego się obawiasz.

6.Każdego dnia myśl intensywnie o tym, co kochasz w człowieku, z którym łączą cię związki. Wzmacniaj poczucie tych związków codziennie.

„W pełnym sercu jest miejsce na wszystko, a w pustym sercu nie ma miejsca na nic” Antonio Porchia

Dzisiejsze zadanie:

1.Znajdź czas na rozmowę ze swoim partnerem. Dowiedz się, co w waszym związku jest najważniejsze dla każdego z was. Jakie wartości są najwyższe w waszym życiu razem?

2.Postanów, że bardziej ci zależy na tym by być kochanym, niż by mieć rację.

3.Opracujcie wspólnie sposób przerywania niekorzystnych wzorców, którego obydwoje zgodzicie się używać w trudnych sytuacjach.

4.Kiedy czujesz opór, powiedz o tym w delikatny sposób.

5.Wzajemnie starajcie się zaskoczyć.

6.Nie wolno wam zapominać o codziennym, długim i namiętnym pocałunku.


PRZEZNACZENIE FINANSOWE: MAŁE KROKI DO MAŁEJ (LUB WIELKIEJ) FORTUNY

Dzień czwarty.

Rezultat: Przejęcie kontroli nad własną przyszłością finansową poprzez opanowanie pięciu podstawowych elementów osiągania bogactwa.

Najczęstszą przyczyną,przez którą ludzie nie odnoszą sukcesów finansowych jest przekonanie, że posiadanie wielkiego bogactwa to coś złego.

1.Pierwszym kluczem do bogactwa jest umiejętność uzyskiwania większych dochodów niż poprzednio.

Najważniejszą i najpewniejszą drogą do uzyskania wyższych dochodów jest znalezienie sposobu na dodanie wartości do życia innych ludzi.

Zadaj sobie kilka pytań:

-W jaki sposób mogę być więcej wart dla mojej firmy?

-Jak mogę przyczynić się do osiągnięcia większych dochodów w krótszym czasie?

-Czy są jakieś sposoby, które pozwoliłyby mi zmniejszyć koszty i zwiększyć jakość produkcji?

-Jaki nowy system mógłbym opracować?

-Jakie nowe technologie mógłbym wprowadzić, aby pomóc firmie efektywniej działać?

-Jak mogę wpłynąć na życie większej liczny ludzi? Jak mogę ten wpływ pogłębiać?

-Jak mogę dotrzeć do większej liczny ludzi niż przedtem?

„Bogactwo jest produktem zdolności człowieka do myślenia” ~ Ayn Rand

2.Drugim kluczem jest utrzymanie bogactwa.

Jak to zrobić? Zwyczajnie wydawaj mniej niż zarabiasz, a różnicę inwestuj.

Aby zachować bogactwo musisz również kontrolować własne wydatki.

3.Trzeci klucz to pomnażanie własnego bogactwa.

Zyski z inwestycji przeznaczaj na kolejną, aby zwielokrotnić swój majątek.

Większość ludzi zaharowuje się na śmierć i wydaje wszystkie zarobki, by utrzymać się na określonym poziomie. Ludzie sukcesu odkładają część dochodów i inwestują tak długo, aż któraś kolejna inwestycja nie podniesie ich majątku do poziomu pozwalającego całkowicie zaspokoić wszystkie potrzeby wynikające z ich stylu życia. Wtedy nie będą musieli już pracować.

Zdaj sobie sprawę z tego, że pomnażanie nawet niewielkiej sumy pieniędzy przez dłuższy czas przynosi fortunę.

Najważniejszą rzeczą w sprawach finansowych jest prawdziwe zrozumienie wszystkich typów inwestycji wraz z potencjalnym zyskiem i ryzykiem, jakie niesie każdy z nich. Bez jasno sprecyzowanego planu finansowego musisz w końcu ponieść klęskę finansową.

4.Czwartym kluczem jest ochrona własnego bogactwa.

Posiadając duży majątek zapewne znajdą się ludzie chcący ci go w jakiś sposób odebrać(np. Poprzez procesy sądowe). Istnieją na szczęście prawne sposoby na to by ochronić swój majątek przed nieuzasadnionymi roszczeniami innych. Pamiętaj, że najlepszą polityką jest uczciwość.

5.Piątym kluczem jest czerpanie radości z własnego bogactwa.

Pamiętaj by dzielić się swym bogactwem z innymi. Piękno oddawania części swojego majątku polega na tym, że uczysz swój umysł tego, że masz więcej pieniędzy niż ci potrzeba.

Już samo nasze dziedzictwo czyni z nas bogaczy. Mamy możliwość cieszenia się sztuką, muzyką, szkołami, parkami narodowymi. Uwierz, że jesteś człowiekiem bogatym i ciesz się tym. Zrozum, że to część twojego bogactwa, a poczucie wdzięczności pozwoli ci na stworzenie czegoś jeszcze większego.

Dzisiejsze zadanie:

1.Przyjrzyj się swoim przekonaniom i sprawdź, czy nie ma wśród nich przekonań niewłaściwych.

2.Zapoczątkuj proces dodawania wartości we własnym miejscu pracy, bez względu na to czy zostaniesz za to wynagrodzony czy nie.

3.Postanów, że będziesz odkładał co najmniej 10% własnych dochodów i je w starannie zaplanowany sposób inwestował.

4.Znajdź sobie doradcę. Skontaktuj się z „trenerem finansowym” aby pomógł ci opracować plan finansowy, który dokładnie zrozumiesz. Sięgnij po książki pisane przez najlepszych finansistów. Wiele z nich może cię nauczyć, jak podejmować mądre decyzje inwestycyjne.


BĄDŹ NIESKAZITELNY: TWÓJ KODEKS ZACHOWANIA

Dzień piąty.

Rezultat: Każdy z nas w pewnych sytuacjach pozwala, by kierowały nim wydarzenia, zamiast świadomie podejmować decyzje co do znaczenia tych wydarzeń. Musimy więc mieć sposób zapewniający, ze będziemy żyli w zgodzie z własnymi wartościami oraz miarę która pozwoli nam ocenić czy rzeczywiście postępujemy tak jak trzeba.

Wyobraź sobie, że naprawdę postanawiasz żyć według własnego kodeksu zachowania. Będziesz miał wtedy świadomość, że bez względu na okoliczności ty będziesz żyć zgodnie ze swoją wizją. Spełnienie postawionych sobie wysokich wymagań oraz świadomość, że tylko ty decydujesz o tym, jak się czujesz, i tylko ty kierujesz własnym zachowaniem, przynoszą wielkie poczucie dumy.

Dzisiejsze zadanie:

1.Sporządź listę stanów emocjonalnych, których postanawiasz doświadczać codziennie, aby żyć w zgodzie ze swoimi najważniejszymi wartościami i zasadami. Optymalna lista zawiera od 7 do 10 pozycji.

2.Obok każdego stanu napisz zdanie mówiące, ska będziesz wiedział, że osiągnąłeś ten stan (np. jestem radosny, kiedy uśmiecham się do ludzi).

3.Postanów, że każdej z tych emocji będziesz doświadczał co najmniej raz dziennie. Raz na jakiś czas patrz na swoją listę i zadaj sobie pytanie: „Które z tych stanów już dzisiaj przeżyłem? Których jeszcze nie doświadczyłem i jak uda mi się to zrobić przed końcem dnia?”


OPANUJ SWÓJ CZAS I SWOJE ŻYCIE

Dzień szósty.

Rezultat: Spraw by czas działał na twoją korzyść, zamiast pozwalać mu, by kierował twoim poziomem satysfakcji i stresu.

Stres jest wynikiem poczucia, że „utknęliśmy” w określonych ramach czasowych, dlatego by go uniknąć musisz przejąć kontrolę nad ramami czasowymi, na których się koncentrujesz.

Przykład 1.

Problem: Ktoś myśli o własnej przyszłości w sposób odbierający mu sił.

Rozwiązanie: Zwróć uwagę tej osoby na to co może zrobić w teraźniejszości.

Przykład 2.

Problem: Niektórzy stając wobec jakiegoś zadania koncentrują się na tym, że w przeszłości nie udało im się go poprawnie wykonać.

Rozwiązanie: Należy zmienić przedmiot koncentracji z przeszłości na teraźniejszość lub przewidywanie pozytywnej przyszłości.

Umiejętność rozciągania lub zwężania percepcji czasu to umiejętność kształtowania własnej percepcji życia.

1.Umiejętność zniekształcania czasu

Twoje postrzeganie czasu zależy od tego na czym się koncentrujesz. Jeśli co chwilę patrzysz na zegarek, czas zaczyna niemiłosiernie się wlec.

Jak definiujesz własny sposób spożytkowania czasu? Trwonisz do czy inwestujesz?

„zabijanie czasu to nie morderstwo, to samobójstwo”

2.Kwestia ważności

Jedynym sposobem na prawdziwe opanowanie własnego czasu jest planowanie własnego terminarza tak, by większość z robionych przez nas rzeczy była ważna, a nie pilna.

3.Oszczędź sobie lat.

Wzoruj się na tych, którzy odnieśli sukces. To może zaoszczędzić ci wiele lat cierpienia.

„mamy dość czasu, jeśli wykorzystujemy go właściwie” Johann Wolfgang Von Goethe

Dzisiejsze zadanie:

1.Przez cały dzień badaj własne możliwości zmiany ram czasowych.

Pomyśl o pozytywnych skutkach swojego działania, o celach, które dzięki niemu osiągniesz, i w pełni się z nimi identyfikuj.

2.Naucz się celowo zniekształcać czas.

Do czegoś, co normalnie wydaje się, że trwa wieczność dodaj składnik, który nie tylko przyspieszy twoje postrzeganie czasu, lecz również pozwoli robić dwie rzeczy naraz (np. podczas ćwiczeń słuchaj muzyki, audiobooków, oglądaj telewizję)

3.Sporządź listę rzeczy „do zrobienia”, ustalając ich hierarchie ważności, a nie pilności. Zamiast umieszczać na niej dziesiątki spraw i pod koniec dnia czuć się jak nieudacznik skup się na tym co jest najważniejsze do osiągnięcia.


ODPOCZNIJ I ROZERWIJ SIĘ: NAWET BÓG SIÓDMEGO DNIA ODPOCZYWAŁ!

Dzień siódmy.

Rezultat: Odzyskaj wewnętrzną równowagę.

Dzisiejsze zadanie:

Weź sobie teraz dzień wolnego i poświęć go na przyjemności. Zaplanuj sobie coś przyjemnego albo poddaj się impulsowi chwili. W każdym razie naciesz się tym co robisz. Jutro znów musisz być gotów do dalszych odkryć…

zadanie

potęga podświadomości

Post Author: Patryk Zielonka

1 thought on “OBUDŹ W SOBIE OLBRZYMA [CZ.11] „Nowe życie w 7 dni”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *